An universitar 2023-2024
Practica este activitatea desfășurată de studenți, în conformitate cu planul de învățământ, care are drept scop verificarea aplicabilității cunoștințelor teoretice însușite de către aceștia în cadrul programului de instruire.
25.09.2023
Informarea cu privire la practica de specialitate
Suportul de informare pentru studenți – GHID PRACTICĂ LICENȚĂ
Suport de informare pentru masteranzi – GHID PRACTICĂ MASTERAT
30.10.2023
31.10.2023
Alegerea de către studenți / masteranzi a organizaţiei de practică.
Pentru cei care nu au găsit pe cont propriu un loc pentru efectuarea stagiului de practică aceștia pot opta pentru un stagiu de practică realizat prin intermediul partenerilor FAMP:
- ACORDURI DE PARTENERIAT
- OPORTUNITĂȚI STAGII PRACTICĂ INSTITUȚII PUBLICE (pentru studenții de la AP şi AMP)
- OPORTUNITĂȚI STAGII PRACTICĂ ONG-uri PENTRU STUDENȚII DE LA AP & MASTERAT
Notă: Acolo unde numărul de opțiuni depășește numărul de locuri disponibile, repartizarea se va face pe baza mediei generale obținută la sfârșitul anului I, respectiv II, preluată din SIMUR, ținând cont de ordinea opțiunilor exprimate de fiecare dintre dumneavoastră.
24.11.2023
02.12.2023
Completarea convențiilor de practică
În această perioadă studenții vor completa convenția de practică și anexele la convenție (acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal și portofoliul de practică).
- Convenția cadru:
- trebuie să fie completată integral și să aibă toate semnăturile (ASE, Partener de practică, Student, Cadru didactic supervizor, Tutore) și ștampilele (ASE, Partener de practică) necesare;
- datele semnăturilor trebuie să ateste faptul că aceasta a fost încheiată înainte de derularea stagiului de practică;
- în cazul în care unii posibili parteneri de practică refuză semnarea convenției cadru sau acceptă semnarea acesteia cu modificări, stagiul de practică nu va fi recunoscut;
- întocmirea convenției cadru este obligatorie pentru toți studenții (inclusiv pentru cei care echivalează stagiul de practică cu perioadele de angajare).
Formularul convenției cadru în format editabil este disponibil aici
- Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal este un document adăugat la convenția–cadru privind derularea stagiului de practică, ANEXA 1 la convenția–cadru.Această anexă se semnează între organizatorul de practică și partenerul de practică.
Acordul poate fi descărcat în format editabil accesând următorul link
- Portofoliul de practică (Anexa 2 la convenția de practică)
- trebuie să fie completat integral și să aibă toate semnăturile necesare (Cadru didactic supervizor, Tutore, Student);
- întocmirea portofoliului de practică este obligatorie pentru toți studenții (inclusiv pentru cei care echivalează stagiul de practică cu perioadele de angajare).
Formularul portofoliului de practică în format editabil este disponibil aici : AP ; RU .
În situații excepționale, studenții pot solicita efectuarea practicii în avans. Cererea poate fi descărcată de aici
12.01.2024
15.01.2024
Depunerea convenției
Studenții vor depune la secretariatul FAMP convențiile și anexele la convenție (Acordul GDPR și portofoliul de practică) semnate și ștampilate atât de către ei, cât și de către instituții.
31.01.2024
19.02.2024
Desfășurarea stagiului de practică
Stagiile de pregătire practică se vor realiza, de regulă, pe perioada semestrului II:
- al anului II al programului de licență AP și vor totaliza un număr de 112 ore;
- al anului II al programului de licență RU și vor totaliza un număr de 112 ore;
- al anului III al programului de licență AP și vor totaliza un număr de 56 de ore;
- al anului II ale tuturor programelor de masterat (AMP, APIE, MRUSP) și vor totaliza un număr de 140 de ore.
LICENȚĂ
An II AP
–Cadre didactice supervizoare
An III AP
–Cadre didactice supervizoare
An II RU
–Cadre didactice supervizoare
MASTERAT
24.05.2024
03.06.2024
Susținerea colocviului de practică
Potrivit articolului 15 din Metodologia privind organizarea și desfășurarea practicii de specialitate în cadrul programelor de studii universitare de licență și masterat ”activitatea desfășurată în cadrul practicii de specialitate este evaluată prin colocviu în fața unui juriu format din cel puțin două cadre didactice și este apreciată cu note de la 1 la 10”. În acordarea notei, juriul va ține seama de cunoștințele și abilitățile practice dobândite, de calitatea proiectului întocmit de student și de nota primită din partea partenerului de practică.
La acordarea notei se va ține seama de următoarele aspecte:
- cunoștințele practice dobândite (25%);
- calitatea proiectului de practică întocmit (60%); și
- aprecierea responsabilului din partea partenerului de practică (tutore) (15%).
”Colocviul se susține pe parcursul sesiunii de evaluare, după încheierea perioadei de practică prevăzută în graficul activităților didactice”. Nepromovarea disciplinei de practică conduce la refacerea stagiului de practică și la susținerea unui nou colocviu de evaluare în anul universitar următor. Colocviul de practică se poate susține în sesiunea de restanțe dacă stagiul de practică a fost efectuat integral până la data susținerii acestuia.
Studenții cu cel puțin 5 zile (lucrătoare) înainte de susținerea colocviului de practică trebuie să încarce OBLIGATORIU pe platforma online.ase.ro (la secțiunea PRACTICĂ DE SPECIALITATE) următoarele DOCUMENTE (lipsa unuia sau mai multora dintre documentele menționate atrage imposibilitatea susținerii colocviului):
1.ATESTATUL DE PRACTICĂ SAU ADEVERINȚA DE ANGAJAT:
LICENȚĂ
An II AP
–Macheta Atestat practica
An III AP
–Macheta Atestat practica
An II RU
–Macheta Atestat practica
MASTERAT
An II AMP
–Macheta Atestat practica
An II APIE
–Macheta Atestat practica
An II MRUSP
–Macheta Atestat practica
2.JURNALUL DE PRACTICĂ:
-
- În cadrul jurnalului sunt descrise, cronologic, activitățile desfășurate pe parcursul practicii.
- Întocmirea jurnalului de practică este obligatorie și pentru studenții care echivalează stagiul de practică cu perioadele de angajare.
- MAI MULTE DETALII despre jurnalul de practica aici
3.PROIECTUL DE PRACTICĂ:
-
- Proiectul trebuie să pună în valoare aplicarea cunoștințelor dobândite la una sau mai multe discipline studiate în facultate. Întocmirea proiectului de practică trebuie să pornească de la exemplificarea documentației partenerului de practică și, pe baza acesteia, studentul trebuie să dezvolte analize proprii și/sau propuneri de abordări alternative care ar putea conduce la ameliorări ale activității.
- Proiectul trebuie să fie original (plagierea integrală sau parțială va fi sancționată conform normelor în vigoare), accentul fiind pus pe contribuțiile proprii ale studentului și mai puțin pe informațiile puse la dispoziție de partenerul de practică.
- Întocmirea proiectului de practică este obligatorie și pentru studenții care echivalează stagiul de practică cu perioadele de angajare.
STRUCTURA PROIECTULUI DE PRACTICĂ:
LICENȚĂ
An II AP
– Structura proiect AP
– Structura proiect ONG
An III AP
–Structura proiect AP
An II RU
– Structura proiect RU
MASTERAT
An II AMP
–Structura proiect AMP
An II APIE
–Structura proiect APIE
An II MRUSP
–Structura proiect MRUSP
CONDIȚIE IMPUSĂ pentru participarea la colocviul de practică:
- ÎNCĂRCAREA PE PLATFORMA ONLINE.ASE.RO ÎN TERMENUL STABILIT DE CĂTRE PROFESORUL COORDONATOR A DOCUMENTELOR prezentate mai sus. NU SUNT LUATE ÎN CONSIDERARE DOCUMENTELE TRIMISE DUPĂ DATA STABILITĂ DE CĂTRE PROFESORUL COORDONATOR PRIN NICIUN ALT CANAL DE COMUNICARE (de exemplu: MAIL, WHATSAPP, FACEBOOK ETC.)